چگونه از رنگ زرد در دکوراسیون استفاده کنیم؟

چگونه از رنگ زرد در دکوراسیون استفاده کنیم؟

بیشتر افراد ترجیح می‌دهند در هنگام انتخاب رنگ‌ دیوارها، پرده‌ها یا سایر وسایل و اکسسوری‌ها ریسک نکنند و به جای رنگ‌های روشن به سراغ رنگ‌های خنثی بروند. این در حالی است که استفاده از رنگ‌های متنوع یکنواختی محیط را از بین می‌برد و زیبایی آن را دوچندان می‌کند. رنگ زرد یکی از این رنگ‌ها است که می‌تواند به محیط گرما، نشاط و انرژی ببخشد. استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون منازل فضا را روشن‌تر، سرزنده‌تر و شادتر می‌کند.

رنگ زرد اغلب برای آشپزخانه، ناهارخوری یا راهروها و به‌خصوص فضاهای کوچک، باریک یا کم‌نور توصیه می‌شود تا محیط را بزرگتر و روشن‌تر نشان دهد. با توجه به روانشناسی رنگ‌ها، استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون القاکننده‌ی شادی، اشتیاق، اصالت و اعتماد به نفس است. رنگ زرد به فضا جان می‌بخشد، به راحتی با سایر رنگ‌ها ترکیب می‌شود و محیط را شاداب می‌کند.

مزایای استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون
فقط جسورترین افراد به استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون منزل خود فکر می‌کنند. این رنگ نماد خورشید و با تمام فصول سازگار است. بنابراین، جای تعجب نیست که نور و زندگی می‌بخشد و تمام حواس را فعال می‌کند. در رنگ‌درمانی برای ایجاد لبخند و احساس آرامش در افراد از رنگ زرد استفاده می‌شود.

رنگ زرد فعالیت مغز را تحریک می‌کند، متابولیسم را بالا می‌برد و احساس امنیت ایجاد می‌کند. همچنین خلق و خو را بهبود می‌‌بخشد و به فراموش کردن مشکلات کمک می‌کند. اگر هنوز برای استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون منزل خود قانع نشده‌اید، باید بگوییم که دلایل دیگری هم برای استفاده از این رنگ وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

۱. شادی‌بخش است

رنگ زرد در دکوراسیون و تأثیر آن بر خلق و خو

معمولاً در بیشتر اتاق‌ها از رنگ‌های خنثی به‌وفور استفاده می‌شود. دقیقاً در چنین محیطی است که رنگ زرد در مرکز توجه قرار می‌گیرد تا کمی شادی را به یک فضای کوچک بیاورد. این رنگ در کنار رنگ‌های خاکستری، سفید و سیاه جلوه‌ی زیبایی پیدا می‌کند. پس از آن در دکوراسیون خود استفاده کنید و ببینید چقدر فضا دنج‌تر و شادتر به نظر می‌رسد.

۲. باعث روشن‌تر شدن محیط می‌شود
آیا در خانه یا محل کار شما فضای تاریکی وجود دارد که بخواهید آن را جذاب‌تر و روشن‌تر کنید؟ رنگ زرد نور زیادی را منعکس می‌کند و به همین دلیل برای پرنور نشان دادن محیط‌های تاریک ایدئال است. شما می‌توانید از زرد کرمی، زرد روشن یا کاغذ دیواری با طرح‌های زرد رنگ روی دیوار‌های اتاق استفاده کنید.

۳. در تمام قسمت‌های ساختمان قابل استفاده است
یکی از مزایای رنگ زرد، همه کاره بودن آن است. بنابراین، شما می توانید از آن هم در محیط ‌ گرم و هم در محیط سرد استفاده کنید. این رنگ اگر در استفاده از آن افراط نشود، برای اتاق کودکان و همچنین فضاهایی که به کار اختصاص داده شده‌اند، عالی است.

۴. به راحتی در دسترس است
شما به راحتی می‌توانید بسیاری از اشیاء و وسایل زرد رنگ را در بازار پیدا کنید. در بسیاری از وسایل و اکسسوری‌ها، از گلدان‌های گل گرفته تا مبلمان بزرگ به سبک‌های مختلف، از رنگ زرد استفاده شده است که می‌توانید با توجه به سلیقه یا نیاز خود از بین آن‌ها انتخاب کنید.

۵. برای کودکان ایدئال است
رنگ زرد باعث ایجاد خلاقیت و شادی در کودکان می‌شود و به همین دلیل گزینه‌ی مناسبی برای اتاق خواب آن‌ها محسوب می‌شود. کاغذ دیواری با طرح‌های زرد رنگ، تخت، کمد، روتختی یا وسایل تزئینی زرد رنگ همگی انتخاب‌های مناسبی برای اتاق کودکان هستند.

۶. تنوع زیادی دارد
در حقیقت، بیش از صد رنگ زرد وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها در بخش‌های مختلف منزل استفاده کنید. این موضوع به شما اجازه می‌دهد به راحتی رنگی را پیدا کنید که به بهترین وجه با محیط و سلیقه‌ی شما مطابقت داشته باشد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد